2020/2021-es tanév

ARCHÍVUM
2019/2020-as tanév
Természettudományi vetélkedő

2019. november 27-én déltől kezdődött a fizika verseny a Georgikonban. A megpróbáltatásra  felkészülten érkeztünk. Sok érdekes feladattal találkoztunk. Többek közt totó, számolós és gyakorlati feladatokat kellett megoldanunk. Felkészülésnek köszönhetően kifejezetten jó eredményt sikerült elérnünk, figyelembe véve, hogy csak természetismeret tantárgy keretében találkounk részben a fizikával, míg a többi csapatban fizika fakultációra járók voltak. A 4. helyről 1 ponttal, a 3.-ról 3,5 ponttal maradtunk le. Az ott töltött idő alatt sok dolgot tudtunk megtanulni.

2018/2019-es tanév
Szakmai gyakorlat - Bécs

2018. október 13-ától november 2-ig 3 hetes Bécsi gyakorlaton vettünk részt. Reggel 6 órakor indultunk, délután 4 óra körül érkeztünk meg a Hotel Meininger Downtown Franz-ba. Miután átvettük a szobákhoz tartozó mágneses kártyát, mindenki elfoglalta a szobáját. Rövid pihenés után kipróbáltuk a metróval való közlekedést, majd szétnéztünk a környéken. A vacsoránk meleg vacsora volt. Másnap szabadprogram volt. Hétfőn találkoztunk Bányácski Tímeával, aki elvitt minket a munkahelyünkre, ahol bemutatkoztunk a főnöknek és megtudtuk a munkával kapcsolatos információkat.

Én a K+K Hotels Mária Theresia-ban dolgoztam. Kedden volt az első munkanapunk, ahová izgatottan érkeztünk. Megismerkedtem a hellyel, a munkatársakkal, kávéval kínáltam a vendégeket, evőeszközt törölgettem. A munkahelyen angolul beszélgettem mindenkivel.

A 3 hét alatt sok helyen jártunk, volt kötelező kulturális program, ahol meglátogattuk a Schönbrunn kastélyt és az Operát is. Valamint voltunk a Hundertwasser háznál is. Mindenki kedvenc programja volt a Práter vidámpark, ahová többször is visszatértünk. Nagyon jól éreztem magam, a társaság is nagyon jól összekovácsolódott, sok új barátság született. Sok szakmai tapasztalatot szereztem, és az angolt is gyakoroltam.

Kazár Patrícia (2/14)

2018.10.13.-án reggel 7 órakkor indultunk Bécsbe, külföldi gyakorlatra. A szállásra délután 4 óra körül érkeztünk meg. Elfoglaltuk a szobákat, majd elmentünk felfedezni a várost. A Meininger Hotel - ahol a 3 hét alatt laktunk - Bécs központjához nagyon közel volt. A metrómegálló kb. 5 percre volt. Többnyire metróval és villamossal közlekedtünk. A hotelben svédasztalos reggelit, ebédcsomagot, és meleg vacsorát kaptunk.

Én a Lindner Hotel-ben dolgoztam az első 2 hétben mint szobalány, a maradék 1 hétben a konyhán. Az első „elbeszélgetős nap” kicsit nehezen indult számomra. A következő napon már kicsit oldottabban éreztem magam és bátrabban beszéltem németül. Minél több időt voltam kint annál jobban és bátrabban beszélgettem az ott dolgozókkal és másokkal is.  Szobalányként a fő feladatom az ágyazás volt, mivel precíz munkát kellett végezni, így fárasztó volt. A konyhán otthonosabban mozogtam, közelebb áll hozzám. Szerettem a konyhán dolgozni egy nagyon vidám, színes, összetartó csapatot ismertem meg. Főként a reggeliztetésnél segédkeztem. Az ebédszünetem 11:00-11:30 között volt. Itt többféle meleg ebéd közül választhattam. A munkaidő reggel 8-tól délután 15:30-ig tartott. Szabadidőnkben és hétvégenként próbáltuk felfedezni a várost, és minél több nevezetességet megtekinteni. Ilyen volt pl.: a Schönbrun-i kastély, a Hofburg az egykori császári palota, a Hundertwasser-ház, Stephansdom (Szent István Székesegyház) , Karlskirche (Károly-templom), Stadtpark, ahol Bartók Béla szobra is látható, stb. Szórakozásra is volt lehetőség bőven ilyen volt pl.: a Prater (vidámpark), és a Magyarbuli. Nagyon jól éreztem magam a 3 hét alatt nagyon sok élménnyel gazdagodtam és rengeteg tapasztalatot szereztem. Későbbiekben szívesen visszatérnék Bécsbe akár dolgozni is.

Bordás Bianka (2/14)

2018.10.13-án indultunk el reggel 7:00-kor egy nagyon menő busszal. Az utunk nagyon hosszú volt, először Egerben álltunk meg, ott felvettünk még egy csoportot aztán velük közösen indultunk tovább Szlovákiába ott leraktuk őket és irány Bécs. Pontosan érkeztünk Meininger Hotel Wien Downtown Franz-ba 16:00-kor elfoglaltuk a szállást. Kis pihenés után elindultunk felfedezni a Várost.

Elérkezett a nagy nap, hétfő reggel mindenkit elvittek a munka helyére ahol a 3 hét gyakorlattát fogja végezni. Minden este megbeszélés volt vacsora előtt, hogy ki mit dolgozott az nap és milyen újdonságokat tanultunk. Személy szerint a Meininger Hotel egyikében voltam reggel 06:30-ra jártam dolgozni egészen 15:00-ig tartott. A reggelinél segítettem svéd asztalt töltöttem, mosogattam és készültünk a másnapra.  A hétvégék nagyon jól és gyorsan teltek. Sok nevezetességet megnéztünk Bécsben. Például a: A Schönbrunni kastélyt. Összesítve nagyon jól éreztem magam ezen a 3 héten! Köszönöm a szervezőknek, a tanáraimnak akik lehetővé tették számunkra ezt a nagyszerű lehetőséget.

Vajóczki Erik (2/14)

2018. 10. 13.-án indultunk el Bécsbe az iskolánk kiválóságaival, reggel 7 órakkor. A busszal nemsokkal 4 óra után érkeztünk meg. Körülbelül kétszer álltunk meg, az első megálló Eger volt, a második pedig a Bécs és Magyar határ volt. Mikor odaértünk a MEININGER Hotel Wien Downtown Franz-ba, átvettünk a szobákat nyitó mágneses kártyákat és mindenki sikeresen elfoglalta a helyét. Kis pihenés után együtt elindultunk a metrókat felfedezni. A vasárnap az szabad foglalkozással telt így elmentünk közösen várost nézni. Személy szerint hétfőn kezdődött az első munkanapom, ahol megismerkedtem a munkatársaimmal, a főnökmmel, és magával a munkahellyel. Én a MEININGER Hotel Wien Downtown Sissi-ben dolgoztam. Munkám leginkább a mosogatásból állt meg a zöldség szeletelésből, esetleg ételek feltöltéséből. Volt, amikor szobákat kellett ellenőriznem, hogy alkalmas-e vendégfogadásra. A munkám reggel 7 órakkor kezdődött és délután 15:30-kor ért véget ebből 30 perc volt az ebédidő. Általában hétfőtől péntekig dolgoztam, de előfordult, hogy hétvégén is mennem kellett. A hétvégék általában kirándulással teltek, próbáltunk minél többet látni Bécsből és több érdekességet felfedezni. A reggeli általában svédasztalos volt, így sok volt a választék és bőséges. Ebédre ételcsomagot kaptunk, amibe mindig volt 1 szendvics, 1 gyümölcs (alma vagy banán), víz és egy csokoládé. A vacsora változatos volt szerencsére mindig mást kaptunk. A haza november 2.-án 12 órakkor indultunk, este 8-ra értünk Sátoraljaújhelybe. Nagyon jól éreztem magam és sok új dolgot tanultam. Sok embert ismertem meg, velük a mai napig is jóban vagyok.

Filep Ákos (2/14)

2018. október 13-án indultunk el Bécsbe 6 órakkor busszal.  Nem sokkal 4 óra után értünk Bécsbe. A Hotel Meininger Downtown Franz-ba kedvesen fogadtak minket. Átvettük a szobához tartozó mágneses kártyát és megismertük a szobánkat, majd kipakoltunk. Rövid pihenés után közösen elmentünk várost nézni. Vasárnap szabadprogram volt. Majd hétfőn megismerkedtem a munkahelyemmel és a munkatársaimmal. Hotel Meininger Franz-ba dolgoztam. Kedvesen fogadtak, majd elmondták mit fogok csinálni. A munkaidőm 6:30-15:00-ig tartott. A hotelben 6:30-10:30-ig lehetett reggelizni. A reggeli svédasztalos volt, amit segítettem feltölteni. Majd reggeli után letöröltem az asztalokat. Ezután egy fél órás szünetem volt. Visszaérve szünetből segítettem a hidegtálak készítésében, majd paradicsomot, uborkát kellett darabolnom. Amikor lejárt a munkaidőm felmentem a szobába egy kicsit pihenni. Az első hét hétvégéjén Schönbrunn-ba látogattuk meg a kastélyt, majd az Operát. A második hét végén megnéztük a Hundertwassert. A harmadik héten meglátogattuk a Prátert, ahol több szórakozási lehetőséget is találtunk. 2018. november 02-án indultunk haza. Mindenki nagyon jól érezte magát, sokat tanultunk. Sok szakmai tapasztalatot szereztem és gyakoroltam a német nyelvet is. Bécsből délbe indultunk el, majd Sátoraljaújhelyre érkeztünk 8 óra körül.

Balogh Klaudia (2/14)

Egy élménydús nap Budapesten

Az iskolánk pályázott egy budapesti kirándulásra, amelyet szerencsére meg is nyertünk. Nagyon vártuk már az indulást! 2018. október 12-én kora hajnalban indultunk, de a felkelés nem volt számunkra probléma. Busszal mentünk Sárospatakig, ott vonatra szálltunk, majd Miskolcon átszálltunk az IC-re. Sokat nevettünk, ettünk, beszélgettünk, jól éreztük magunkat. Jó volt a hangulat. Budapestre megérkezve Mártika néni megváltotta a csoportos napijegyünket, és kezdetét vette a nagy kaland: mozgólépcső, metró, mozgólépcső, gyaloglás sík terepen és hosszú lépcsősorokon át. Első állomásunk a Hadtörténeti Múzeum volt. Sok fegyvert, hadifelszerelést láttunk, számítógépes játékok segítségével ismerkedtünk a különböző korok haditechnikájával, háborús taktikáival, stb. A kiállítások szépek, látványosak, érdekesek voltak. Nekem a katonai egyenruhák tetszettek a legjobban. Sajnos nem tölthettünk el annyi időt a múzeumban, amennyit szerettünk volna, mert már indultunk is programunk második állomására, a Mátyás-templomba. Amint beléptünk, megragadott minket a csodálatos látvány, lenyűgözve hallgattuk a fiúkórus koncertjét pontosan déli 12 órakor. Az idegenvezetőnk beszélt nekünk a templom történetéről. Érdeklődve hallgattuk a sok érdekességet. Ezután ebédelni mentünk a Déli 12 étterembe, ahol nagyon kedvesen fogadtak minket, és friss, finom ebéddel láttak vendégül. Sokat lépcsőztünk. Kicsit vicces volt, hogy akárhová mentünk, mindig lépcsőznünk kellett. A Sziklakórház Atombunker Múzeumba mentünk utoljára, mely a Budai Vár alatt található 2300 négyzetméteres létesítmény, amelyből 1 km-t jártunk végig. Sokunknak ez a múzeum tetszett a legjobban ott a hegy gyomrában. Viaszbábukkal szemléltették, hogyan történt a sebesültek felvétele, ellátása, műtéteik és a lábadozásuk. Az egész nap olyan volt, mint egy különleges törióra, csak a környezet jobban felkeltette az érdeklődésünket a történelmi tények iránt. gyekeztünk vissza a vonathoz, de előtte természetesen elemózsiát vásároltunk az útra. Ki mit szeretett volna: hamburgert, gyrost, pizzát, chipset, innivalókat, stb. Nagyon elfáradtunk ezen a mozgalmas napon, már majd elaludtunk. Érdekes, tanulságos, szép  helyeken jártunk, és jól is szórakoztunk. Alig vártuk, hogy hazaérjünk, és végre aludjunk a korai kelés után. Nekem nagyon tetszett ez a kirándulás, és szerintem a többi iskolatársamnak is. Örülök, hogy részt vehettem ezen a kiránduláson, csodálatos és tanulságos volt ez a nap! Köszönjük az iskolának és tanárainknak, hogy részesei lehettünk!                                       Meggyesi Alexandra 11. b osztályos tanuló

Üzemlátogatás a Certában

2018. szeptember 26.-án üzemlátogatáson vettünk részt az egyik lehetséges gyakorlati helyünkön. A látogatásra velünk jött a gyakorlati oktatónk, illetve iskolánk igazgatóhelyettese. Megismerkedtünk a cégnél folyó munkával, vezetőt is kaptunk, aki a munkafolyamatokat mutatta be. A gyakorlati helyen találkoztunk iskolánk felsőbb éves tanulóival, akik ennél a cégnél vannak külső gyakorlaton. A látogatás nagyon jó volt, megismerkedtünk a céggel, mint a jövőbeli gyakorlati helyünkkel.

9. C osztály
EuroSkills 2018 Szakmák Európa Bajnoksága

Az EuroSkills, vagyis a fiatal szakemberek Európa-bajnoksága, látványos bemutatója a szakmáknak és a legfrissebb európai fejlesztéseknek. A  WorldSkills világversenynek, a  „szakmák olimpiájának ” az európai változata. Két évente rendezik meg, a WorldSkills Europe szervezet tagállamainak egyikében. Az iskolánkból mi is elutaztunk a versenyre 2018. szeptember 27.-én. Reggel már 6:30 kor gyülekeztünk a buszmegállóban, a busz 6:45-kor indult, 11:30-ra értünk Budapestre. A hungexpo előtt egy rövid kis megbeszélés következett a programmal kapcsolatban. A versenyen sokan voltak, több helyszínen lehetett megtekinteni a különböző szakmákat. Mi először a gépészeti szakmák kiállítását néztük meg közösen –, mivel a választott szakmánkhoz is ez kapcsolódik -, ezt követően egyénileg folytattuk a nézelődést, mindenki azt a szakmát nézhette meg, amelyik tetszett számára. Néhány szakma kipróbálására is lehetőség volt, sajnos a nagy tömeg miatt erre nem volt lehetőségünk, ezért főképp csak sétáltunk, nézelődtünk. Nagyon tetszett az autókkal foglalkozó stand, ahol új Merecedes és Audi autók voltak kiállítva, de nem lehetett beleülni. Hideg ebédet kaptunk, szendvicseket, illetve innivalót. Haza 2:15 kor indultunk a busszal, a hazaút jó hangulatba telt, zenét hallgattunk, beszélgettünk, volt aki kipihente az út fáradtságát. Sárospatakon még bementünk néhány boltba, és este 6:30 körül értünk Sátoraljaújhelybe. Jól éreztük magunkat, sok érdekes szakmát láttunk, megérte elmenni, az utazás volt egy kicsit hosszú.

Péter Alexanderv(9.C)

Márton János (9.C)

Nyisztor Balázs (9.C)

2017/2018-as tanév

2016/2017-es tanév
Terepszemle a nyíregyházi LEGO gyárban

Kiránduláson vehettünk részt a nyíregyházi LEGO gyárban, amely köthető a szakmánkhoz is. Nagyon örültünk a lehetőségnek. Külön busszal utaztunk, a gyárban körbevezettek minket, láttuk a különböző gyártási folyamatokat, rengeteg lego figurát. A nézelődés mellett sok érdekes információt is megtudtunk a gyár életéről, a világon 6 gyár üzemel, ezek közül egy nyíregyházán, a lego duplo elemeket csak itt gyártják. A gyárlátogatást követően sétáltunk a belvárosban, majd azt követően indultunk haza.

10. C osztály

2015/2016-os tanév

A trefortos diákok Budapesten

Egyik osztályfőnöki órán hirdette ki tanárnő, hogy a mi osztályunkból is részt vehetünk néhányan 2016. április 21-én, csütörtökön a Sátoraljaújhelyi Fegyház és Börtön által szervezett budapesti kiránduláson. Nagyon megörültünk, s azonnal meg is beszéltük, ki milyen finomságot hoz majd az útra. Meglepődve hallottuk, hogy úti csomagot is kapunk. Erre igazán nem számítottunk!

tovább a cikkhez....

további képek...

Természettudományi vetélkedő a Mezőben. Kirándulás a paksi atomerőműben

Természettudományi vetélkedőn vettünk részt a Mező-ben 2015. december 2-án, amelyen valamennyi sátoraljaújhelyi középiskola képviseltette magát. A verseny témája a folyadékok és gázok mechanikája volt. A feladatok változatosak voltak, rengeteg kísérlettel, amely látványossá tette az egészet. Fizikai ismereteink bővültek, jól sikerült verseny volt. Csapatunk 3. helyezést ért el, aminek nagyon örültünk. A kiadott feladatokat igyekeztünk a legjobb tudásunk szerint megoldani.

A versenyt követően – jutalomként – részt vehettünk egy kiránduláson, amelynek keretében a versenyen részt vevő csapattagok, tanárok Paksra, az atomerőműbe látogathattak el. Az utazás hosszú volt és fárasztó. Az erőműben megtekinthettük a 4-es blokkot, a látogatói centrumot, illetve egy gyakorló labort, ahol az erőműben használt eszközök másolatai láthatók. A szigorú szabályok miatt az erőmű területén nem fényképezhettünk. Rengeteg új információt szereztünk az erőműről, működéséről, további tervekről. Mindenki nagyon jól érezte magát, hasznosnak találta a kirándulást.

Klubert Kristóf - 12.A, Hornyák Zoltán - 12.A, Filep Ákos - 12.A

Összefogás Szilvia gyógyulásáért

Iskolánk tanulói és dolgozói a kezdetektől részt vesznek az ÖSSZEFOGÁS SZILVIA GYÓGYULÁSÁÉRT! - kupakgyűjtő akcióban. Az iskolában több helyszínen vannak kitéve gyűjtődobozok, a csomagolást és a szállítást a DÖK végzi! Reméljük, hogy hozzájárulhatunk ahhoz, hogy tudják finanszírozni a kezelések, a gyógyszerek, az utazások költségeit, valamint a lakás akadálymentesítését! Sok kicsi sokra megy! Jobbulást kívánunk neki!

Mikulás party a kutyusokkal!

Ünnepek előtt az elhagyatottakkal is jobban törődünk, tehát mi úgy gondoltuk, hogy örömhangulatot szerzünk a menhelyes kutyusoknak! Tehàt furgonba be, adakozzunk a kutyusoknak! Megèrkezèsünket nagy örömmel fogadtàk a sátoraljaújhelyi menhelyen, hiszen régi baràtkèntèrkeztünk.Kutyatàppal,pènzadomànnyalès egy általam készített karácsonyi üdvözlőlappal leptük meg a kutyusokat és a gondozóikat. Tàpot bontottunk,szètszóródtunk – termèszetesen Mikulàs-sapkàban- ,ès kezdődhetett is a meglepetès:a jutifalat-osztás a menhely valamennyi lakójának. Remèljük, hogy egy kutyust sem hagytunk ki a finom falatokból! Nagy örömmel tudtunk búcsúzni, hiszen azt gondoljuk: egy árva kutyus boldogsàganèha többet èr, mint a sajàtboldogsàgunk. Nekünk erről is szólt ez az ünnep.

(11. b – Szabó Alexandra)

Jótékonysági szaloncukor-árusítás Kövér Kevin 11.C osztályos tanuló javára

Kövér Kevin váratlanul súlyos beteg lett, melynek maradandó egészségkárosodáslett az eredménye. Osztálytársai javaslatára a DÖK úgy döntött, hogy jótékonysági gyűjtést szervez a költségek csökkentésére. 2 hétig tartott az árusítás, és 21.000Ft gyűlt össze. Kevin nagyon örült az adománynak.  Azóta megerősödött, jobban van, jár iskolába, és végzős lévén készül a szakmai vizsgára. (Trefi DÖK)

A falmászás délutánja

Tesiórán meglepetés ért bennünket, amikor Erdei tanár úr kivitt minket a mászófalhoz. „Kocsiba be, Szilvi bukjál le!” Nagy érdeklődéssel vetettük bele magunkat a falmászás rejtelmeibe. Cipő fel, irány a fal, gyakorlat indul, kicsiben kezdjük, majd egyre feljebb jutunk. Félix csúcsot döntött, Szilvi és Vivi szorosan mögötte. Mi, többen a biztonságos földközelben kapaszkodtunk, csodálva a vakmerőségüket. Három helyezett, de sebaj, itt mindenki győztes! Nem az a lényeg, hogy milyen magasba jutunk el, hanem az, hogy megpróbáljuk!

(Szabó Alexandra 11. b)

Börtönmúzeum látogatás

Tanulók, figyelem, beszállás a rabomobilba! Rövid, döcögős út, csekély kilátással. Végül megérkezés a múzeumhoz, és újra friss, szabad levegőt szippanthatunk! Bevezető, tollat, papírt elő, kezdődhet a tárlatvezetés! A középkortól napjainkig különböző börtöntípusokkal találkozhattunk. Előtérben gyönyörű kerámiák. Egy szűk kis helyiség, rajta faajtóval. Vajon milyen célt szolgált anno? Amint megtudtuk a helyiség rendeltetését, már nem volt kedvünk kipróbálni. Izgalmas történetek, híres/hírhedt rabok és parancsnokok, büntetési módok – ez a Börtönmúzeum Sátoraljaújhelyben!

Tanévkezdő projektóra

2015. szeptember 17-18-án tanévkezdő projektnapot tartottunk az osztályunkban. Nem voltak hagyományos órák, projektfeladatokat oldottunk meg. Megismertük Sátoraljaújhelyt, plakátot készítettünk, önismereti tesztet töltöttünk ki, közben egymással is ismerkedtünk, elkészítettük az osztálytablót. Pénteken városi sétát tettünk, megnéztük a nevezetes pontokat, voltunk a Börtönmúzeumban is. Gyorsan eltelt a két nap, jó volt kimenni a városba sétálni. Az órák nem a hagyományos rendszerben voltak megtartva, ez is elnyerte tetszésünket.

9. C szerszámkészítő - ipari gépész osztály

2014/2015-ös tanév

Jótékonykodtunk a kutyamenhelyen.

2015 júniusában látogatást tettünk az osztállyal a sátoraljaújhelyi állatmenhelyen. Mindenki vásárolt valamilyen kutyaledelt, kutyaszalámit, tápot, jutalomfalatot, és így indultunk neki a nagy kalandnak. Nagyon meleg volt, jól elfáradtunk, mire kigyalogoltunk. Megismerkedtünk a menhely hányatott sorsú kis lakóival. Mindenki megtalálta a neki tetsző foglalatosságot. Sokan kutyát sétáltattak, volt, aki vizet hordott, kutyákat fürdetett, játszott a kölyökkutyákkal, kiskutyákat szocializált, vagy csak mondott egy-egy jó szót a kutyusoknak, akik igencsak örültek a finom falatoknak, a friss víznek, a jó szónak és a simogatásnak. Gyorsan eltelt a két óra, amit lent töltöttünk, s már siethettünk is a buszokhoz. Tele voltunk élménnyel, sok szeretetet kaptunk és igyekeztünk adni, Megegyeztünk, hogy ősszel is ellátogatunk egy kellemes délutáni időtöltés erejéig a menhelyre. Köszönjük Julika néninek és Marika néninek, hogy ott lehettünk!

10. b pincér-szakács osztály

TeSzedd a Kéken!

A Magyar Természetjáró Szövetség által szervezett, az OKTF Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatósággal együttműködve, a TeSzedd a Kéken! önkéntes szemétszedő projekt keretében 2015. május 16-án közel 4000 önkéntes vett részt, akik 2100 zsáknyi hulladékot gyűjtöttek össze az Országos Kékkör nyomvonaláról. A szemétszedési "akcióban" iskolánk tanulói is részt vettek, munkájukat külön levélben köszönte meg Győri Tamás József (Magyar Természetjáró Szövetség igazgatója), Bogyó András (Magyar Természetjáró Szövetség szakmai vezetője)
A résztvevők Erdei József tanár úr vezényletével: Németh Enikő (10.A), Tóth Viktória (10.A), Gulyás Csaba (1/9.C), Gáti Krisztián (1/9.C)

Reggel 8 órakor gyülekeztünk a Polgármesteri Hivatal előtt. Sokan voltunk, felnőttek és gyerekek egyaránt. Kisbusszal mentünk fel Lászlótanyáig és onnan gyalog haladtunk a Nagy-Milicig. Sok szemetet gyűjtöttünk össze. A Nagy-Milicen megpihentünk, majd tovább indultunk. Örülök, hogy elmentem. Jól éreztem magam, hasznosnak, mert én is szebbé tehettem a környezetet. 4 órakor végeztünk, s ezután megvendégeltek minket a jól sikerült munka jutalmaként. (Krizsai Laura 11. a)

Versenyeztünk, szép helyezést értünk el!

2015. április 15-16-án elsősegélynyújtó és csecsemőgondozó versenyen vehettünk részt, és mutathattuk meg tudásunkat. A versenyt komoly felkészülés előzte meg, melynek témakörei voltak: újraélesztés, vérzéstípusok, sebkötözések, különböző töréstípusok ellátása, égési sérülések, savmarások ellátása, lázcsillapítás, csecsemő fürdetése, öltöztetése. Mindkét versenyt a Magyar Vöröskereszt szervezte. A versenyeken először is 2 totót kellett kitöltenünk, melyek a Vöröskereszt történetét, elsősegélynyújtások és a csecsemőgondozás elméletét foglalták magukba.

Nagyon örültünk, mert az elsősegélynyújtó versenyen 5., a csecsemőgondozó versenyen  2. helyezést  értünk el!

Ruha Mónika, Horváth Kinga, Ónodi Kitti, Kertész Viktória 9. d osztályos tanulók, csapattagok

Sárkányhajó verseny!

Három város versenyzése immáron 2. éve (Tokaj, Sárospatak, Sátoraljaújhely). A verseny célja a sportág megismertetése, megszerettetése. Tanulóink Kababik Edina tanárnő vezetésével jelentek meg a versenyen, amely nagy sikert aratott. Az újhelyi középiskolák közül csak a mi tagiskolánk és a bázisiskola vett részt a rendezvényen.

2015-ben iskolánk másodszor nevezett be a Bodrogon rendezett Sárkányhajó evezős versenyre. Csapatunk Kakabik tanárnő vezetésével sikeresen teljesítette a távot. Nagyon jó hangulatban, lelkesen versenyeztünk, a táv végére kellemesen elfáradtunk. (Trefort evezős csapat)

további képek....

2013/2014-es tanév
Fritkó Zsuzsanna emléktúra

2013.09.28.

3 évvel ezelőtt egy balesetben elhunyt Firtkó Zsuzsanna pedagógus . Rá emlékezve minden év szeptemberének utolsó szombatján egy túrán veszünk részt.

Beszámoló...

Képek....

Zempléni Tekerentyű

2013. szeptember 14.

Útvonal: Sárospatak-Baskó

Szeptember 22-e minden évben az autómentes világnap. Ezért jó néhányan kerékpárra pattantunk, hogy megmutassuk, így is lehet közlekedni.